جامع نیوز:چهار تخته فرش نفیس از مجموعه فرشهای در حال بافت برای حرم های مطهر امامین عسگریین با حضور معاونین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور و نمایندگانی از حرم امامین عسگریین در کارگاه فرش بافی عسگریین در روستای محمد آباد مرکزی کاشان از دار قالی پایین کشیده شدند. به گزارش جامع نیوز ، در این […]

جامع نیوز:چهار تخته فرش نفیس از مجموعه فرشهای در حال بافت برای حرم های مطهر امامین عسگریین با حضور معاونین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور و نمایندگانی از حرم امامین عسگریین در کارگاه فرش بافی عسگریین در روستای محمد آباد مرکزی کاشان از دار قالی پایین کشیده شدند.
به گزارش جامع نیوز ، در این مراسم که معاونین صنعتی هنری و جذب و مشارکت های مردمی ستاد و حجت ااسلام شیخ حیدر یعقوبی از تولیت حرم امامین عسگریین(ع) و نمایندگانی از حرم مقدس امیرالمومنین(ع) حضور داشتند از ۶ کارگاه تولیدی فرش دستباف در کاشان بازدید شد.
معاون صنعتی و هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات در این خصوص گفت: تاکنون ۲۵۰۰ متر مربع در قالب۸۰ تخته فرش از مجموع متراژ تعهد شده فرش¬های عتبات عالیات برای حرم¬های مقدس امیرالمومنین (ع)، حضرت امام حسین (ع)، حضرت اباالفضل العباس (ع) و خیمه¬گاه بافته شده است که اولین محموله این فرش¬ها در اردیبهشت ماه ۹۳ به عتبات عالیات ارسال می شود.
همچنین مسئول پروژه فرش بافی عتبات عالیات در منطقه کاشان در خصوص نوع بافت این فرش ها اظهار داشت: تار این فرش ها از جنس ابریشم و نخ آن از بهترین پشم بهار سیرجان و کرمانشاه تهیه شده و برای پایداری مناسب رنگ های بکار رفته از مواد و رنگ صرفا گیاهی استفاده شده است.
وی افزود: ۶۰۰۰ متر مربع فرش نفیس دست بافت دیگر نیز در قالب ۲۴۰ تخته ، در اندازه های مختلف از ۲ مترمربع تا ۱۰۰ متر مربع در دست بافت می باشد.
سید محسن واجدی با اشاره به پرداخت هزینه ۱۶ میلیارد تومانی بافت این فرش ها توسط خیر ارجمند آقای عباس مصلی نژاد گفت: اقدام اجتماعی، اقتصادی و مذهبی این فرد عامل کارآفرینی و ایجاد اشتغال در صنعت فرش دست بافت منطقه کاشان شده است.
مسئول خانه فرش ترنج و محراب کاشان افزود: بانوان فعال و هنرمند کاشانی با روحیه مذهبی و اعتقاد قلبی، دلسوزانه در این کارگاه افتخار گره زنی بر تار و پود فرش های عتبات عالیات را دارند و تلاش دارند تا با بهترین کیفیت فرش های مورد نیاز حرم ائمه را ببافند.
وی تصریح کرد: این فرش های نفیس دست بافت برای حرم های مطهر حضرت علی (ع)، حضرت امام حسین (ع)، حضرت اباالفضل العباس (ع)، امامین عسگریین (ع)، تل زینبیه، و خیمه گاه بافته می شود.
واجدی در آخر افزود: قرارداد همکاری تولید فرش دست بافت با کیفیت با ستاد بازسازی عتبات عالیات در جلسه هفته آینده با حضور مسئولین ستاد و مدیران این شرکت امضاء می شود.
وی گفت: این فرش ها توسط استادکار برجسته و با سابقه کاشانی امیرحسین کریم پور با استفاده از عصاره و جوهره ای از طرح های ۵۰۰ ساله فرش دست باف در کاشان طراحی شده است.