جامع نیوز: مراسم رونمایی از قدیمی ترین لباس زن ایرانی باحضورمسئولین شهرداری تهران،مدیرعامل برج میلاد،طراح لباس وتعدادی ازاصحاب رسانه عصر یکشنبه در تراز ۲۶۱ برج میلادبرگزارشد. به گزارش جامع نیوز، ˈنرگس مدنی پورˈ در مراسم رونمایی از قدیمی ترین لباس زن ایرانی که در برج میلاد برگزار شد، گفت: باعث افتخار زنان ایرانی است که […]

جامع نیوز: مراسم رونمایی از قدیمی ترین لباس زن ایرانی باحضورمسئولین شهرداری تهران،مدیرعامل برج میلاد،طراح لباس وتعدادی ازاصحاب رسانه عصر یکشنبه در تراز ۲۶۱ برج میلادبرگزارشد.

به گزارش جامع نیوز، ˈنرگس مدنی پورˈ در مراسم رونمایی از قدیمی ترین لباس زن ایرانی که در برج میلاد برگزار شد، گفت: باعث افتخار زنان ایرانی است که هنرمندانی را در بین بانوان داریم که با شور و انگیزه در پی نشان دادن تمدن و هویت زن ایرانی هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید هنر زن ایرانی را به رخ جهانیان بکشیم افزود: زنان ایرانی توانمندی ها و قابلیت های بسیاری دارند که باید آنها در قالب های مختلف از جمله برپایی نمایشگاه ، جشنواره به معرض نمایش بگذاریم.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با تاکید بر اینکه زنان ما از دیرباز دارای هویت باشکوه و ارزشمندی بودند، بیان داشت: زن معاصر ما باید ضمن حفظ هویت و پوشش خود فرهنگ و هویت خود را نیز به جهانیان نشان دهد.

وی ادامه داد: اگر این نمایشگاه در کشورهای خارجی به نمایش درآید فرهنگ غنی ما را به دنیا نشان خواهد داد.

ˈنوش آفرین داودیˈ طراح قدیمی ترین طرح لباس ایرانی نیز در این مراسم گفت: در این نمایشگاه سعی کرده ایم پوشش، وقار و نجابت زنان را که بر خاسته از ذات پاک آسمانی آنها است به نمایش بگذاریم.
وی ادامه داد:در میان تنوع پوشش زنان ایران در گذر زمان، طراحی یکی از قدیمی ترین پوشش های زنان ایران متعلق به هزار سوم پیش از میلاد است این طرح که از روی جام مرودشت بازسازی شده و تجلیّات پوشش در میان زنان ایران چنان چشمگیر است که برخى از اندیشمندان و تمدن نگاران، ایران را منبع اصلى ترویج حجاب در جهان معرفى کرده اند. یافته های پژوهشی نشان می دهد که زنان ایران زمین از زمان مادها (که نخستین ساکنان آریایی ایران زمین بوده اند) حجاب کاملی شامل پیراهن بلند چین دار و شلوار تا مچ پا و چادر و شنلی بلند روی لباس ها، داشته اند. این حجاب در دوران سلسله های مختلف پارس ها نیز معمول بوده است. در زمان زرتشت و قبل و بعد از آن، زنان ایرانی از حجابی کامل برخوردار بوده اند.

وی افزود:” پوشش زنان ایران در گذر زمان” به ارائه الگوهای مناسب و اصیل پوششی برای بانوان ایرانی می پردازد ، که بهره گیری از این الگوها در دوران حاضر می تواند راهگشای فرهنگی مناسبی باشد.
طراح این لباس هاخاطرنشان کرداین مجموعه شامل پوشش بانوان ایران زمین از دوران باستان ( هزاره سوم و دوم پیش از میلاد ، مادها، هخامنشیان ، ساسانیان و …) تا به امروز و از اقوام مختلف ایرانی(کردی، لری، بندری، گیلکی و …) و همچنین اقلیت های مذهبی( مسیحی، زرتشتی و …) می باشد.

درادمه مدیرعامل برج میلاد نیز گفت: در حال برنامه ریزی و رایزنی هستیم تا نمایشگاه قدیمی ترین طرح لباس زنان ایرانی را در نیویورک برپا کنیم.

فرزاد هوشیار پارسیان با اشاره به اینکه نمایشگاه پوشش زنان ایران در گذر زمان ما را با اقوام ایرانی آشنا می کند، ادامه داد: رایزنی ها و برنامه ریزی هایی در این زمینه در حال انجام است تا این نمایشگاه در نیویورک نیز برگزار شود.

هوشیار پارسیان برگزاری چنین نمایشگاهی را نشانه فرهنگ و تمدن گذشته و معاصر ایران دانست و افزود: ایران کشوری ثروتمند در حوزه گردشگری است و می توانیم کارهای بزرگی در این خصوص انجام دهیم.

وی با بیان اینکه زن ایرانی دارای تمدن ویژه ای است، بیان کرد: زندگی ایرانی به واسطه زن ایرانی مدیریت می شود.

مدیرعامل برج میلاد افزود: درب برج میلاد برای اتفاقات و رخدادهای بزرگ دیگر باز است و ما از اندیشمندان دعوت می کنیم تا از امکانات یادمان ملی خود استفاده کنند.

درخاتمه این مراسم از لباس دوره تاریخی هزاره سوم پیش از میلاد رونمایی شد.