جامع نیوز:«شورای فرهنگ و هنر صنعت نفت» با عضویت مشاور عالی و نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده وزارت نفت و جمعی از نخبگان و فعالان حوزه¬های فرهنگی – هنری کشور تشکیل شد. به گزارش جامع نیوز، به دنبال نام‌گذاری سال ۹۳ به نام “سال اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی” […]

جامع نیوز:«شورای فرهنگ و هنر صنعت نفت» با عضویت مشاور عالی و نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده وزارت نفت و جمعی از نخبگان و فعالان حوزه¬های فرهنگی – هنری کشور تشکیل شد.
به گزارش جامع نیوز، به دنبال نام‌گذاری سال ۹۳ به نام “سال اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی” از سوی مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر اهمیت جایگاه فرهنگ، “شورای فرهنگ و هنر صنعت نفت” به منظور توسعه برنامه¬های فرهنگی و هنری در صنعت نفت آغاز به کار کرد.
بنابر همین گزارش سیاست¬گذاری، ایده¬پردازی و تدوین برنامه¬های اجرایی و عملیاتی از جمله اهداف این شورا عنوان شده است. که با استناد به ماده ۱۸ توافق¬نامه همکاری وزارت نفت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تشکیل شده است.
دکتر اکبر نعمت¬الهی مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت، مهندس مرتضی کاظمی مشاور عالی و نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان و فعالان فرهنگی و هنری، اعم از طراحان گرافیک، نقاشان، عکاسان، کاریکاتوریست¬ها، مجسمه¬سازان، تصویرگران، خانه سینما و خانه تئاتر، اعضای “شورای فرهنگ و هنر صنعت نفت” هستند.
پیشتر در خرداد ماه سال جاری، توافق¬نامه همکاری میان وزارتخانه¬های نفت و فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۱۹ ماده و با تاکید بر ضرورت تعامل و مشارکت دستگاه¬های اجرایی و سازمان¬های دولتی در زمینه توسعه و تعمیق ارزش¬ها و تعلقات فرهنگی کشور، به امضای وزیران نفت و فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید.
همکاری در پیشبرد برنامه¬های توسعه ملی، ایفای مسوولیت¬های اجتماعی، دینی و ملی و تحقق برنامه¬های توسعه فرهنگی، هنری و آموزشی صنعت نفت و مشارکت در ارتقای جایگاه جهانی فرهنگ ایران اسلامی از محورهای اصلی این توافق¬نامه است.//