جامع نیوز:سردار مومنی در نشست خبری با اعلام این خبر گفت: مردم این خودرو را نخرنندچون وانت پیکان” از سال آینده شماره‌گذاری نمی‌شود به گزارش خبرنگار جامع نیوز، سردار اسکندر مومنی با بیان اینکه امسال ۳۷ اتوبوس واژگون شد و ۲۱۷ نفر نیزمجروح شدند، افزود: در تصادفات اتوبوس‌ها ناشی از عدم الزامات دولتی، نقص فنی […]

جامع نیوز:سردار مومنی در نشست خبری با اعلام این خبر گفت: مردم این خودرو را نخرنندچون وانت پیکان” از سال آینده شماره‌گذاری نمی‌شود
به گزارش خبرنگار جامع نیوز، سردار اسکندر مومنی با بیان اینکه امسال ۳۷ اتوبوس واژگون شد و ۲۱۷ نفر نیزمجروح شدند، افزود: در تصادفات اتوبوس‌ها ناشی از عدم الزامات دولتی، نقص فنی و … علاوه بر راننده، مدیر فنی پایانه مقصر شناخته شده و به دادگاه معرفی می‌شود.
وی ادامه داد: در هفت ماه امسال ۱۰ هزار و ۸۷۰ نفر در تصادفات شهری و جاده‌ای کشته شدند و مرکزی، قم و آذربایجان شرقی در هفت ماهه امسال بیشترین کاهش کشته‌ها را دارند.

سردار مومنی مومنی با بیان اینکه مردم از ماه آینده می‌توانند جریمه‌های خود را از طریق سامانه راهور پرداخت کنند، گفت: در حال حاضر میزان تخلفات رانندگان از طریق این سامانه قابل مشاهده و قابل پیرینت است. همچنین در حال مذاکره و تفاهم‌نامه با چندین بانک کشور جهت پرداخت جرائم رانندکی به صورت الکترونیکی هستیم و این موضوع به زودی محقق می‌شود.

وی از دولت خواست موضوع معاینه فنی را در کشور ساماندهی کند تا شاهد ساختار یکپارچه در این مساله باشیم چرا که این موضوع به یک فاجعه در کشور تیدیل شده و ما نمی‌توانیم اطمینال حاصل کنیم که معاینه فنی واقعی یا سوری است.

رئیس پلیس راهور افزود: وانت نیسان و پراید در صورتی که با وضع کنونی از لحاظ ایمنی و ساختار تولید شوند از سال آینده شماره‌گذاری نخواهند شد.

سردار مومنی گفت:در هشت ماه امسال ۵۴ هزار و ۱۰۴ خودروی وارداتی و ۳۹۴ هزار موتور سیکلت شماره گذاری شده که این رقم به ترتیب افزایش ۵۸ و ۸۲ درصدی را داشته است.

وی با اشاره به اینکه علیرغم افزایش تصادفات در جهان موفق به کسب رتبه کاهش آهنگ تصادفات شده‌ایم ادامه داد: همچنین در میزان تصادفات نیز رتبه میانگین جهانی را داریم و از ابتدای سال نیز شاهد کاهش هفت درصدی سوانح بودیم.