جامع خبر:خسرو فرحی مدیرعامل پست‌بانک‌ایران در همایش ICT و اقتصاد مقاومتی در وزارت ارتباطات گفت: دو راهبرد اساسی این بانک، بانک توسعه ای-تخصصی پیشرو در بخش ICT و همچنین در دسترس‌ترین خرده بانکداری در کشور است. به گزارش جامع خبراز پست بانک ایران: فرحی با اشاره به اینکه نهادهای مالی از عوامل توسعه در هر […]

جامع خبر:خسرو فرحی مدیرعامل پست‌بانک‌ایران در همایش ICT و اقتصاد مقاومتی در وزارت ارتباطات گفت: دو راهبرد اساسی این بانک، بانک توسعه ای-تخصصی پیشرو در بخش ICT و همچنین در دسترس‌ترین خرده بانکداری در کشور است.

به گزارش جامع خبراز پست بانک ایران: فرحی با اشاره به اینکه نهادهای مالی از عوامل توسعه در هر کشور است و بدون نهادهای مالی این زنجیره تکمیل نمی شود افزود: این بانک، بانک تخصصی بخش ICT در کشور است و باید به عنوان بانک تخصصی نقش خود را بصورت کامل ایفاء کند.
فرحی اظهارداشت: در سال ۹۴ بالغ بر ۵۰۰ میلیون تراکنش بانکی در حوزه باجه‌های روستائی و شهری پست بانک‌ایران انجام و تعداد ۲/۵ میلیون فقره کارت بانکی نیز در روستاها صادر شد.
وی حضور مؤثر و ارائه خدمات مالی و بانکی در بیش از ۱۱ هزار باجه‌ بانکی شهری و روستائی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: سایر بانک‌ها در نقاط روستائی ۳ درصد حضور دارند، درحالی که پست‌بانک‌ایران در ۲۹ درصد از نقاط روستائی کشور فعالیت دارد.
فرحی به افتتاح ۵/۷میلیون فقره حساب روستائی اشاره کرد و گفت: ایجاد ۸۵۹ صندوق تأمین مالی خرد روستائی نیز از جمله فعالیت‌های پست بانک است.
وی بر توسعه دولت الکترونیک از طریق گسترش بانکداری الکترونیک با نصب و راه‌اندازی تعداد ۶۸ هزار دستگاه الکترونیکی خدمات بانکی در کشور تأکید کرد و گفت: در سال ۹۴ ایجاد اشتغال پایدار به میزان ۱۸ هزار شغل به طور مستقیم از طریق راه‌اندازی دفاتر ICT و همچنین حفظ، تثبیت و ایجاد ۸هزار شغل از طریق اعطای تسهیلات خرد در روستاها نیز به انجام رسید.
فرحی با اشاره به اینکه پست‌بانک‌ایران همسو با محورهای اقتصاد مقاومتی حرکت می‌کند افزود: عدالت در ارائه خدمات پولی و بانکی دردستورکار این بانک‌ قراردارد.
وی به امکان مشارکت حداکثری اقتصادی مردم و کمک به توسعه پایدار (رشد اقتصادی، عدالت و محیط زیست) اشاره کرد و عنوان داشت: خدماتی که در حوزه روستاها و شهرها ارائه می‌کنیم با مشارکت مردم انجام و تجهیزمنابع نیز برای در همان مناطق مصرف می‌شود.
مدیرعامل پست بانک ایران توسعه دولت الکترونیک از طریق گسترش بانکداری الکترونیک را ضروری خواند و ادامه داد: پرداخت انواع تسهیلات به فعالان و پیمانکاران بخش ICT در قالب عقود اسلامی نیز از دیگر اقدامات این بانک می‌باشد.
فرحی درپایان بهره‌گیری از ظرفیت‌های مشترک با رویکرد هم‌افزائی را بسیار حائز اهمیت خواند و افزود: تجارت الکترونیک با همکاری شرکت پست و ارائه خدمات بانکی و اعتباری به کارکنان، مشتریان و پیمانکاران مجموعه وزارت نیز درحال انجام است.