جامع خبر(جامع نیوز):رئیس انجمن زنجیره ارزش صنعت لاستیک کشور گفت: نوسانات نرخ ارز و بالا رفتن نرخ دلار باعث شد ما در چند مرحله افزایش قیمت تایر را داشته باشیم این در حالی است که بازار کشش این همه افزایش قیمت را نداشت و مردم نیز توان خرید تایر با این قیمت را ندارند . […]

جامع خبر(جامع نیوز):رئیس انجمن زنجیره ارزش صنعت لاستیک کشور گفت: نوسانات نرخ ارز و بالا رفتن نرخ دلار باعث شد ما در چند مرحله افزایش قیمت تایر را داشته باشیم این در حالی است که بازار کشش این همه افزایش قیمت را نداشت و مردم نیز توان خرید تایر با این قیمت را ندارند .

وی ضمن انتقاد از سامانه جامع تجارت خواستار حذف سامانه جامع تجارت شد و افزود: در سالی که بعنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری شده، توجه به این موضوع یک امر اجتناب ناپذیر محسوب می شود.
وی ادامه داد: در جلسه ای که ماه پیش میان انجمن زنجیره ارزش، انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و اتحادیه فروشندگان با وزارت صمت، مقرر شد که صرفا آمار تولید، و فروش به خریداران ردیف اول، از سوی تولیدکنندگان در سامانه جامع تجارت ثبت شود
این مقام مسئول گفت: در تلاش هستیم با تایرسازان و عوامل فروش توزیع این کالا،‌ ثبات قیمتی و عرضه در بازار مانند گذشته برقرار کنیم تا مسئولان بتوانند با خیالی آسوده درباره حذف فروش سامانه‌ای تایر به‌عنوان یکی از موانع تولید تصمیم‌گیری کنند.
محمدرضا تقی گنجی افزود: طی یک سال اخیر مقدار زیادی تایر سنگین به کشور وارد شده است دلیل آن هم تعرفه پایین ۴ درصدی است که برای واردات آن تعیین شده به همین علت از وزیر صمت خواسته ایم تا علاوه بر اصلاح تعرفه واردات، ادامه تخصیص ارز دولتی برای واردات تایرهای سنگین به کشور متوقف شود تا در صورت ادامه واردات، این دسته از تایرها با تعرفه ۲۶ درصد و ارز نیمایی به کشور وارد شوند.
رئیس انجمن زنجیره ارزش صنعت لاستیک کشور گفت: تلاش های بسیاری برای ممنوعیت واردات تمام تایرهای رینگ ۱۳تا ۱۵ انجام دادیم که خوشختانه به ثمر نشست و با دستور قائم‌مقام وزیر صمت ،‌ واردات تایرهای رینگ۱۳،‌۱۴و ۱۵به کشور ممنوع شد.
به عقیده این فعال صنعت تایر تولید تایرهای رینگ ۱۳تا ۱۵ در داخل کشور به خود اکتفایی رسیده است و دیگر نیازی به واردات این گروه تایر به کشور نیست.