مدیر مخابرات منطقه تهران، گفت: مردم از هر سرویس جدیدی به خوبی استقبال نمی کند و تا نیازی به سرعت بالاتر اینترنت نداشته باشند، به استفاده از فیبرنوری ترغیب نمی شود، در همین راستا دولت در حوزه تبلیغات به خوبی عمل کرده و در حال حاضر اولویت مخابرات فیبرکشی ساختمان های بلند است. نشست خبری سید […]

مدیر مخابرات منطقه تهران، گفت: مردم از هر سرویس جدیدی به خوبی استقبال نمی کند و تا نیازی به سرعت بالاتر اینترنت نداشته باشند، به استفاده از فیبرنوری ترغیب نمی شود، در همین راستا دولت در حوزه تبلیغات به خوبی عمل کرده و در حال حاضر اولویت مخابرات فیبرکشی ساختمان های بلند است.

نشست خبری سید علی ملک جعفریان، مدیر مخابرات منطقه تهران با حضور خبرنگاران و نمایندگان رسانه ها، برگزار شد.

ملک جعفریان در این نشست، اظهار کرد: اقتصاددانان معتقد هستند که برای توسعه صنعت باید به حوزه های انرژی و ارتباطات توجه ویژه ای داشت.

وی، ادامه داد: شرکت مخابرات تامین کننده زیرساخت های داخل استان و شهری کشور است، البته مخابرات تهران نیز مستثنی نیست، در ابتدا برای مخابرات تهران موضوع تلفن بسیار حائز اهمیت بود اما اکنون دیتا با اهمیت است.

ملک جعفریان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشتری ADSL داریم و ۸۰۰ هزار مشتری از طریق سیم‌ مسی در حال استفاده از خدمات ما هستند.

وی، تاکید کرد: شرکت های همراه اول، ایرانسل، رایتل، مبین نت، زیتل و … از بستر مخابرات استان تهران به صورت فیبر و تجهیزات از محل مخابرات استفاده می کنند.

وی، گفت: طبق تفاهم‌نامه شرکت مخابرات ایران، تریبون بر روی شبکه مخابراتی رایگان است و این مسئله از زیرساخت هایی است که مخابرات در اختیار اقتصاد و صنعت قرار می دهد.

ملک جعفریان، اضافه کرد: در گذشته از مس استفاده می شد اما مس محدودیت ارسال دیتا دارد.

وی، بیان کرد: مباحث اینترنت لجستیک، اینترنت مدیریت انرژی و اینترنت اطلاعات مطرح است و باید در کشور آن را محقق سازیم.

مدیر مخابرات منطقه تهران، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۲ افتتاح پروژه داشتیم، ۲۵ بهمن ماه در شهرک اکباتان، فیبرکشی ۳۸ هزار واحد مسکونی انجام شد و اکنون حداقل سرعت ما ۳۰۰ مگ است و برای افزایش آن باید CORE خود را ارتقا دهیم؛ سرعت سرویس ما تلوبیون را به خوبی پشتیبانی می کند.

وی، در خصوص واگذاری سرویس فیبرنوری به مردم، اظهار کرد: مردم از هر سرویس جدیدی به خوبی استقبال نمی کند، به طور مثال مشترکی که از سرویس ADSL استفاده می کند، تا نیازی به سرعت بالاتر اینترنت نداشته باشد، به استفاده از فیبرنوری ترغیب نمی شود، در همین راستا دولت در حوزه تبلیغات به خوبی عمل کرده است و امسال نیز شتاب خوبی داشتیم چون مردم به سرعت اینترنت نیاز پیدا کرده اند و در حال حاضر اولویت مخابرات فیبرکشی ساختمان های بلند است.

ملک جعفریان، اشاره کرد: با حضور شرکت های پارتنر مخابرات، مشکلی برای واگذاری فیبر به مستاجران نیز وجود ندارد.

وی، عنوان کرد: هزینه فیبرکشی تا درب منزل بر عهده مخابرات و از درون ساختمان تا درب واحد بر عهده مشتری است، که فیبرکشی ۸۰۰ تا یک میلیون تومان و مودم نیز دو تا دو و نیم میلیون هزینه بر خواهد بود؛ به عبارت دیگر در مجموع هزینه اتصال به شبکه فیبر حدود سه و نیم میلیون تومان خواهد بود.

انتهای پیام