چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، دومین نشست خبری سازمان نصر تهران با موضوع برگزاری بیست و هفتمین دوره نمایشگاه «الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ)» در دبیرخانه سازمان برگزار شد. به گزارش روابط‌عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، دومین نشست خبری سازمان نصر تهران با موضوع برگزاری بیست و هفتمین […]

چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، دومین نشست خبری سازمان نصر تهران با موضوع برگزاری بیست و هفتمین دوره نمایشگاه «الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ)» در دبیرخانه سازمان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، دومین نشست خبری سازمان نصر تهران با موضوع برگزاری بیست و هفتمین دوره نمایشگاه «الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ)» در دبیرخانه سازمان برگزار شد.

به دنبال حضور حداکثری استارتاپ‌ها هستیم

علی حکیم جوادی، رئیس شورای مرکزی نصر کشور و رئیس هیئت‌مدیره سازمان نصر تهران درابتدای این نشست با اشاره به برگزاری نمایشگاه الکامپ گفت: «در حال حاضر آحاد جامعه ما با حوزه‌ی فناوری اطلاعات ارتباط دارند. این مسئله نشان دهنده اهمیت نمایشگاه الکامپ است. در واقع این رویداد جزو رویدادهای تاثیرگذار در جامعه است». او افزود: «الکامپ قدمتی ۳۰ ساله دارد و امیدواریم در این دوره بتوانیم به صورت بهتری نمایشگاه را برگزار کنیم و با مشکلات سال‌های گذشته روبه‌رو نباشیم. نمایشگاه الکامپ امسال از ۸ الی ۱۱ تیرماه برگزار می‌شود».

او با اشاره به نقش و اهمیت استارتاپ‌ها در اقتصاد دیجیتال کشور گفت: «به دنبال آن هستیم که مسیر برای حضور حداکثری استارتاپ‌ها در کنار حضور شرکت‌های بزرگ این حوزه هموار شود. ما توجه ویژه‌ای به حوزه‌های بازی‌سازی، هوش مصنوعی، سلامت دیجیتال، مدیریت ارتباط با مشتریان، اینترنت، مراکز داده، اینترنت اشیاء و هوشمندسازی، شبکه، فین‌تک، افتا، بانکداری دیجیتال، تجارت الکترونیکی، فری‌لنسرها، آموزش و پژوهش، لندتک، صنعت پرداخت، کرادفاندینگ و vod ها داریم و سعی داریم فضای مناسبی را بر هر بخش اختصاص دهیم».

او همچنین در خصوص پلتفرم‌ها افزود: «در این دوره با دیدگاهی نوآورانه و خلاقانه به حوزه‌ی استارتاپی و پلتفرمی نگاه می‌کنیم. در شرایط فعلی مسائل مرتبط با پلتفرم‌ها یکی از موضوعات بسیار مهم کشور است و اهمیت آن‌ها، هم در حوزه‌ی کسب‌وکار و هم در ارتباط با حاکمیت غیرقابل انکار است. در زمینه‌ی استارتاپ‌ها دولت نقش مهم دارد و بهبود فضای این حوزه کمک می‌کند. در حال حاضر برای برگزاری بهتر نمایشگاه الکامپ و حضور استارتاپ‌ها در آن، بخش دولتی هم پای کار آماده است و در حال ایفای نقشی مثبت است. همچنین به دنبال آن هستیم تا فضایی را در نمایشگاه ایجاد کنیم که استارتاپ‌ها و بخش خصوصی راحت‌تر با رگولاتورها و بخش دولتی ارتباط بگیرند و مشکلات خود را مطرح کنند».

رئیس هیئت‌مدیره سازمان نصر تهران همچنین در خصوص پیوند اقتصاد دیجیتال و صنایع سنتی کشور نیز گفت که به دنبال حضور هر چه بیشتر این صنایع در نمایشگاه امسال هستیم. او مطرح کرد که درپی افزایش سرمایه‌گذاری این نوع شرکت‌ها در صنعت فاوا هستیم چراکه این حوزه توسعه آفرین است. حکیم جوادی همچنین گفت: «در حال رایزنی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای حضور وزرای ارتباطات کشورهای منطقه در الکامپ هستیم. خوشبختانه وزارت ارتباطات در این زمینه و سایر بخش‌ها حمایت‌های درخور توجهی را برای برگزاری قدرتمندتر نمایشگاه انجام داده است».

استقبال زیاد و تمدید زمان ثبت‌نام تا پایان اردیبهشت‌ماه

در ادامه این نشست، رضا حیدری، دبیر نمایشگاه الکامپ ۲۷ و نماینده‌ی شورای مرکزی نصر کشور در نمایشگاه در خصوص تعداد شرکت‌های حاضر در نمایشگاه گفت: «تا به امروز بیش از ۳۰۰ شرکت برای حضور در بیست و هفتمین دوره الکامپ اعلام آمادگی کرده‌اند. از این تعداد حدود ۵۰ مجموعه جزو شرکت‌های استارتاپی محسوب می‌شوند. زمان ثبت‌نام در نمایشگاه تا پایان اردیبهشت‌ماه تمدید شده است. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند به سایت رسمی الکامپ به نشانی www.elecompiran.com مراجعه کنند».

او در همین خصوص ادامه داد: «نمایشگاه الکامپ امسال در فضایی به وسعت بالغ بر ۳۰ هزار متر مربع برگزار می‌شود. در این دوره شاهد فعال بودن اغلب سالن‌های مرکز ‌نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران هستیم. مسئله‌ای که به حضور بهتر و قوی‌تر شرکت‌ها و مجموعه‌های اقتصادی در نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳ منجر می‌شود. مدیران بخش‌های این دوره هم عبارت‌اند از کاوه ثروتی؛ مدیر اجرایی، آرش برهمند؛ مدیر بخش الکام استارز، شاهین طبری؛ مدیر بخش توانتک، حسن یوسفی؛ مدیر روابط عمومی نمایشگاه و هماهنگ کننده ستاد خبری نمایشگاه و خانم پرویزی، دستیار مدیر اجرایی. مدیران بخش‌های الکام تاکز و تینو استارز نیز به زودی معرفی خواهند شد».

همه برای اقتصاد دیجیتال

آرش برهمند، دبیر الکام استارز نیز درباره‌ی این بخش از نمایشگاه الکامپ ۲۷ و حضور استارتاپ‌ها در آن گفت: «الکام استارز بخش استارتاپی نمایشگاه الکامپ است. این بخش از ۸ سال پیش به الکامپ اضافه شده است. در آخرین دوره حضوری الکام استارز، حدود ششصد تیم در ۵ سالن در آن حضور داشتند که نسبت به دوره‌های نخستین پیشرفت بسیار چشمگیری محسوب می‌شود».

او همچنین افزود: «شعار امسال نمایشگاه، «همه با هم برای اقتصاد دیجیتال» است. این شعار با توجه به چالش‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و برای جذب توجه‌ها طراحی شده است. همچنین در این دوره به دنبال افزایش نقش زنان هستیم. دیدگاه الکام استارز توجه به تمام استان‌ها است و در این خصوص با سایر استان‌ها نیز مذاکراتی صورت گرفته است. در همین زمینه قرار است در قالب پارک‌های علم و فناوری و حتی نقاط محروم دور از مرکز هم در این نمایشگاه حضور یابند.»

علی ابراهیم زاده، مدیر شرکت راهکار تجارت کوشا به عنوان مجری نمایشگاه نیز گفت: «در نمایشگاه امسال ۱۱ کشور خارجی برای حضور درخواست داده‌اند و کشورهای روسیه، بلاروس، چین، مالزی ازبکستان، پاکستان، بوسنی از جمله کشورهای حاضر در این دوره از نمایشگاه هستند».

بنابراین گزارش مهرداد ذوالفقاریان، دبیر سازمان نصر تهران، آزاد معروفی، خزانه‌دار و عضو هیئت‌مدیره سازمان نصر تهران و محمد فواد رحمان‌سرشت، مدیر روابط‌عمومی سازمان نصر تهران حضور داشتند