جامع خبر:در جریان سفر حسن روحانی به همراه یکصد تن از فعالان بخش خصوصی به کشور فرانسه، قرارداد تولید کاتالیست های مورد نیاز مجتمع های پتروشیمی و پالایشگاهی با شرکت AXENS منعقد شد. به گزارش جامع خبریکی از دستاوردهای مهم سفر رئیس جمهوری و هیئت همراه به کشور فرانسه امضای قراردادهای همکاری و مشارکت شرکتهای […]

جامع خبر:در جریان سفر حسن روحانی به همراه یکصد تن از فعالان بخش خصوصی به کشور فرانسه، قرارداد تولید کاتالیست های مورد نیاز مجتمع های پتروشیمی و پالایشگاهی با شرکت AXENS منعقد شد.

به گزارش جامع خبریکی از دستاوردهای مهم سفر رئیس جمهوری و هیئت همراه به کشور فرانسه امضای قراردادهای همکاری و مشارکت شرکتهای معتبر فرانسوی با شرکت های توانمند و دانش بنیان ایرانی بود، که یکی از مهمترین آنها توافقنامه شرکت AXENS فرانسه با شرکت اکسیر نوین فرایند آسیا بود که این توافقنامه با حمایت و پشتیبانی شرکت اسپک با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت کشورمان به امضای طرفین رسید .

شایان ذکر است که در دوران تحریم شرکت اکسیر نوین فرایند آسیا با حمایت شرکت اسپک و بهره گیری از دانشمندان جوان و با تکیه بر اصول اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری، موفق به کسب و بومی سازی دانش فنی و تولید انواع کاتالیست های فلزات گرانبهای مورد نیاز مجتمع های پتروشیمی و پالایشگاه های کشور از جمله تولیدات شرکت AXENS فرانسه شده بود و هم اکنون نیز کاتالیست های مذکور در مجتمع های پتروشیمی بندرامام، بوعلی، نوری، کارون و پالایشگاه اصفهان ( طرح توسعه تولید بنزین یورو ۴ ) در حال سرویس است.

براساس این موافقتنامه دو شرکت ایرانی(اکسیرنوین) و فرانسوی (AXENS)موافقت کردند تا با همکاری و مشارکت یکدیگر و تحت برند مشترک علاوه بر تامین نیازهای داخلی کشور، نسبت به صادرات تولیدات مشترک خود به کشورهای منطقه اقدام نمایند .