جامع خبر:مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی می گوید، ارزش کالاهای قاچاق در سال گذشته ۱۵.۵ میلیارد دلار برآورد شده است و فقط پنجاه و هشت صدم درصد(۰.۵۸) آنها برای امحا یا فروش در اختیار این سازمان قرار گرفت. به گزارش جامع خبر؛ امین دلیری امروز در نشستی خبری در جمع خبرنگاران ضمن […]

جامع خبر:مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی می گوید، ارزش کالاهای قاچاق در سال گذشته ۱۵.۵ میلیارد دلار برآورد شده است و فقط پنجاه و هشت صدم درصد(۰.۵۸) آنها برای امحا یا فروش در اختیار این سازمان قرار گرفت.

به گزارش جامع خبر؛ امین دلیری امروز در نشستی خبری در جمع خبرنگاران ضمن اظهار این مطلب افزود: برآوردها حاکی است سال گذشته ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار کالای قاچاق وارد کشور و حدود یک میلیارد دلار کالا به صورت قاچاق (به طورعمده فرآورده نفتی) از کشور صادر شد که فقط ۵۸ صدم درصد آنها برای امحا یا فروش دراختیار این سازمان قرار گرفت.
وی در ادامه با اشاره به عملکرد سازمان اموال تملیکی افزود: ارزش اموال منقول و غیرمنقول به فروش رفته سازمان در سال های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۱ به ترتیب یک تریلیون و ۱۷ میلیارد ریال، یک تریلیون و ۳۸۸ میلیارد ریال و یک تریلیون و ۸۳۹ میلیارد ریال بود.
دلیری گفت: بین سال های ۱۳۹۲تا ۱۳۹۴نیزمجموع فروش این اموال به ترتیب سه تریلیون و ۴۷ میلیارد ریال، سه تریلیون و ۲۴۵ میلیارد ریال و سه تریلون و ۸۶۸ میلیارد ریال بوده است.
وی بابیان این که درپنج ماه نخست امسال مجموع فروش این اموال به یک تریلیون و ۴۷ میلیارد ریال بالغ شده است، تصریح کرد: این آمار در همسنجی باپنج ماه نخست سال گذشته ۱۳۹.۴ درصد رشد داشته است. این رشد در سال گذشته نسبت به سال پیش از آن (۱۳۹۳ ) ۳۶ درصد بوده است.
مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی خاطرنشان کرد: مجموع فروش
اموال تملیکی در سه سال فعالیت دولت یازدهم ۱۰ تریلیون و ۸۳۵ میلیارد ریال بوده است که در همسنجی با سه سال پایانی دولت دهم (چهار تریلیون و ۴۹۲ میلیارد ریال) ۱۴۱ درصد رشد نشان می دهد.
دلیری یکی از مشکلات این سازمان را کمبود انبار اعلام کرد، به طوری که کشفیات در
پنج ماه ابتدایی سال ۱۳۹۵ در مقایسه با سال ۱۳۹۴ بیش از ۲.۵ برابر رشد داشته
است، اما در مجموع ۱۴۷ هزار و ۱۱۵ مترمربع فضای انبار در همه استان ها وجود دارد که در سال گذشته ۱۳ هزار مترمربع به این فضا افزوده شد.
وی افزود: ۶۲ هزار مترمربع از فضای انبار پیشگفته اجاره ای است که سالیانه ۶۰ تا ۷۰ میلیارد ریال هزینه در بر دارد.
وی تصریح کرد: ارزش کالاهای انهدامی، اعاده ای و استردادی این سازمان در پنج ماه نخست امسال ۳۰۵ میلیارد ریال بود که در مقایسه با ۱۰۶ میلیارد ریال مدت مشابه پارسال رشدی ۱۸۷ درصدی نشان می دهد.
به گفته این مقام مسوول، کالاهای منهدم شده هیچ یک مصرف انسانی ندارند که
شامل داروهای نیروزا، لوازم آرایشی و بهداشتی، عروسک، اسباب بازی، فلزات، مواد معدنی و شیمیایی و پوشاک است.
دلیری افزود: در مجموع در سال ۱۳۹۴ کالاهایی که از سوی سازمان برای انهدام، استرداد، اعاده و یا فروش تعیین تکلیف شدند به ارزش ۳۵ تریلیون و ۴۹۱ میلیارد ریال بوده است و فقط ۳۰ تریلیون آنها کالاهای اعاده ای بودند.