جامع خبر:در دیدار امین قلی زاده وزیر ارتباطات جمهوری آذربایجان با حسین مهری، رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، طرفین بر گسترش همکاری‌های پستی دو جانبه تاکید کردند. به گزارش جامع خبراز شرکت ملی پست، صبح روز جاری، بیست و ششم مهرماه امین قلی زاده وزیر ارتباطات جمهوری آذربایجان که در […]

جامع خبر:در دیدار امین قلی زاده وزیر ارتباطات جمهوری آذربایجان با حسین مهری، رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، طرفین بر گسترش همکاری‌های پستی دو جانبه تاکید کردند.

به گزارش جامع خبراز شرکت ملی پست، صبح روز جاری، بیست و ششم مهرماه امین قلی زاده وزیر ارتباطات جمهوری آذربایجان که در راس هیاتی به ایران سفر کرده است طی نشستی مشترک با مهندس مهری رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست دیدار و گفت وگو نمود.
در خلال این نشست مدیرعامل ضمن اظهار خرسندی از حضور وزیر ارتباطات در ایران به تشریح اقدامات و فعالیت های شرکت ملی پست به ویژه در حوزه تجارت الکترونیک پرداخت.
وی با اشاره به این که همکاری های متقابل خوبی بین دو کشور برقرار شده است اظهار امیدواری کرد: مفاد تفاهم نامه ای که در جریان برگزاری کنگره استانبول در حضور وزاری دو کشور به امضای طرفین رسیده به سرعت اجرایی گردد.
رییس هیات مدیره با اشاره به امکانات و ظرفیت های گسترده شبکه پستی کشور بیان داشت:مجموعه پست با برخورداری از ۱۴ هزار نفر پرسنل در سطح کشور فعالیت می کند که قریب ۲۲ هزار نفر نیز از بخش خصوصی فعالیت می کنند.
وی درخصوص نقاط تماس و ناوگان پستی ایران گفت: پست ایران دارای ۱۰ هزار دفتر ICTروستایی و ۶ هزار دفتر پیشخوان شهری می باشد؛ همچنین یک هزار و ۶۰۰ کامیون، کامیونت و وانت در زمینه حمل و نقل مرسولات مشغول به فعالیت هستند که حدود هزار خودرو نیز با همکاری بخش خصوصی تامین شده است.
مهندس مهری ادامه داد: همچنین ۳هزار و دویست خطوط روستایی با مدیریت بخش خصوصی در زمینه مبادله و جمع آوری مرسولات فعالیت می کنند.
مدیرعامل با اشاره به تصویب اساسنامه شرکت ملی پست طی چندماه گذشته عنوان کرد: مطابق با اساسنامه جدید ظرف یک سال آینده دو اپراتور جدید پستی از سوی بخش خصوصی معرفی خواهد شد.
وی تدوین و پیاده سازی نرم افزار مدیریت عملکرد را از اقدامات مهم پست خواند و خاطرنشان کرد: براساس این نرم افزار پرداخت ها بر مبنای فعالیت کارکنان صورت می گیرد چراکه بخش عمده فعالیت های پستی کمی است.
مهندس مهری افزود: طراحی این فرایند سیستماتیک ارتقای کیفیت خدمات و افزایش انگیزش کارکنان را موجب گردیده است.
مدیرعامل درگاه گت وی را از جمله خدمات مهم الکترونیکی شرکت ملی پست برشمرد و گفت: در این درگاه ۳۸ شرکت ثبت گردیده که در ذیل آن دو هزار فروشگاه اینترنتی فعال بوده و سامانه بازار الکترونیک پست نیز یکی از شرکت های تحت پوشش این درگاه می باشد.
مهندس مهری توسعه تجارت الکترونیک را برای ادارات پست ضروری عنوان کرد و ادامه داد: از آغاز سال تاکنون دو و نیم میلیون ترافیک تجارت الکترونیک در ایران جذب شده است.
وی پست لجستیک را از دیگر زمینه های همکاری دو کشور دانست و گفت: بی تردید با اجرای پست لجستیک و امکان انبارش کالا در دو کشور شاهد خدمت رسانی بهتر و بهره وری بیشتر خواهیم بود.
رییس هیات مدیره با بیان این که در حال حاضر ایجاد انبارش کالا در هشت نقطه ایران در دستور کار قرار دارد افزود: با همکاری بخش خصوصی و ایجاد زیرساخت های لازم ،مشابه این امر می تواند در جمهوری آذربایجان انجام شود.
در ادامه وزیر ارتباطات آذربایجان ضمن استقبال از گسترش روابط بین پست دو کشور، اظهار امیدواری کرد: پست کشورش در آینده از تجارب و توانایی پست کشورمان استفاده نماید.
وی با اشاره به تعدد نقاط پستی آذربایجان گفت: در کشور ما یک هزار و ۵۰۰ نقطه تماس پستی به ویژه در مناطق روستایی وجود دارد که هیچ نهادی در کشور از این امکان برخوردار نیست.
امین قلی زاده بر توسعه تجارت الکترونیک بین دو کشور تاکید و خاطرنشان کرد: این همکاری می تواند از طریق انعقاد تفاهم نامه ای بین طرفین صورت گرفته تا با ایجاد وب سایت مشترک محصولات و کالاهای مورد نظر دو کشور از طریق آن معرفی و عرضه گردد.
وی با بیان این که آینده پست به توسعه تجارت الکترونیک وابسته است افزود: اگر بتوانیم همکاری مشترکی را در زمینه تجاری سازی طرح ها صورت دهیم موفقیت خوبی را رقم زده ایم.
وزیر ارتباطات آذربایجان با اشاره به قرابت های فرهنگی دو کشور دوست و همسایه اظهار امیدواری کرد: با عزم جدی روسای جمهور و وزرای ارتباطات دو کشور، فعالیت های مشترک و موثری صورت گیرد.
براساس این گزارش امین قلی زاده همچنین از بخش های منطقه ۱۵ پستی بازدید کرد.