مشاور رئیس جمهور اطلاعات و فناوری و تامین منابع مالی را از اولویت های مناطق آزاد کشور در اصلاح ساختار سازمانی برشمرد.

 به گزارش جامع نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش حمیدرضا مومنی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور عصر چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت در نخستین جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش در سالن خوارزمی مرکز همایش های بین المللی این منطقه بر دو رکن اصلی گزینش مدیران متخصص وفنی و برنامه ریزی مدون بخش مالی در اصلاح ساختار سازمانی تاکید کرد.

حمیدرضا مومنی اطلاعات و فناوری و تامین منابع مالی را از اولویت های مناطق آزاد کشور در اصلاح ساختار سازمانی برشمرد و تاکید کرد: در حوزه اطلاعات و فناوری گزینش مدیران متخصص و فنی درجهت تقویت و پیشرفت این مناطق ضروری است در غیر این صورت با چالش های متعددی مواجه خواهیم شد.

مومنی در خصوص اصلاح بودجه و ساختار سازمانی تصریح کرد: مناطق آزاد کشور باید بر اساس رویکرد، ماموریت ها و وظایف خود نسبت به پیشبرد اهداف تعیین شده گام های موثری بردارند.

وی در ادامه سخنان خود از برنامه ریزی مدون در بخش مالی خبر داد و گفت: اقدامات موثری که برای تامین منابع مالی در سازمان منطقه آزاد کیش تحقق یافته است باید به عنوان یک الگو و فرهنگ به مناطق آزاد کشور نیز تسری یابد.

مشاور رئیس جمهور تغییر رویکرد مدیریتی را عامل اصلی در تحقق اهداف سازمانی برشمرد و با تاکید بر شناسایی نقاط ضعف و فرصت های موجود در مناطق آزاد کشور اظهار داشت: تحقق این امر مهم تاثیرات چشم گیری در حوزه مالی خواهد داشت.

حمیدرضا مومنی با اشاره به محدودیتهای تامین منابع درآمدی در مناطق آزاد کشور برای آینده گفت: به روزرسانی روشهای تامین منابع مالی یکی از شاخص های مهم برای پیشرفت مناطق آزاد کشور است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مومنی اظهار داشت: دانش به کارگیری منابع مالی یکی از مولفه های اساسی در تامین منابع مالی است که در اصلاح ساختار سازمان نیز به آن اشاره شده است.

وی بر ضرورت برگزاری مجامع باهدف ایجاد برخی تغییرات محدود اماضروری در اساسنامه شرکت های سرمایه گذاری مناطق آزاد تا پایان خرداد امسال خبر داد و  گفت:  شرکت های سرمایه گذاری مناطق آزاد با بهره گیری از الگوهای اصلاح ساختاری منطقه آزاد کیش می توانند ارزش افزوده قابل توجهی به منطقه خود اختصاص دهند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور به موضوع قرارداد میان ایران و چین اشاره داشت و افزود: مناطق آزاد کشور می توانند با تدوین برنامه های،کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در حوزه های مختلف با اولویت های متعدد برای اجرای طرح های عمرانی و اقتصادی در استفاده ازاین قرارداد به عنوان یک فرصت ارزشمند سهم مهمی ایفا کنند. 

وی با بیان این که مناطق آزاد در تمام دستگاه های اجرایی کشور جایگاه خوبی را به خود اختصاص داده است، گفت: ۶ طرح بزرگ  در مناطق آزاد قشم، ماکو، چابهار و کیش به ارزش ۱۳ میلیارد دلار آماده برای همکاری های بین المللی است.  

مشاور رئیس جمهور از تشکیل دپارتمانی برای مناطق آزاد کشور خبر داد و اظهار داشت: با نگاهی نو و تخصصی می توانیم نسبت به واردات کالاهای خود اقدام کنیم.

حمیدرضا مومنی بر لزوم اهمیت تجربیات ارزشمند جزیره کیش و تسری آن به مناطق دیگر کشور اشاره کرد و افزود: در مناطق آزاد نسل اول” کیش، قشم، چابهار” با یک رویکرد جدید باید اهداف سازمانی خود را پیش ببرند و نسل دوم مناطق آزاد نیز با رویکردی نو و منطبق باظرفیت های بومی خود برای پیشرفت و توسعه تلاش کنند.

مومنی در ادامه تصریح کرد: قانون معافیت مالیاتی ۲۰ سال گذشته  برای  ” کیش، قشم، چابهار”باید با یک رویکردی دیگر و نسل دوم مناطق آزاد نیز با یک فرایند جدید اجرا شود.