شرکت سامسونگ الکترونیکس به عنوان رهبر جهانی فناوری حافظه‌های پیشرفته، اعلام کرد که اولین حافظه LPDDR5X DRAM صنعت را با پشتیبانی از بالاترین عملکرد این صنعت با سرعت ۱۰٫۷گیگابیت‌برثانیه توسعه داده است. سامسونگ با بهره‌گیری از فناوری فرآیند ۱۲ نانومتری، به کوچک‌ترین ابعاد تراشه در میان حافظه‌های LPDDR موجود دست یافته و جایگاه خود را […]

شرکت سامسونگ الکترونیکس به عنوان رهبر جهانی فناوری حافظه‌های پیشرفته، اعلام کرد که اولین حافظه LPDDR5X DRAM صنعت را با پشتیبانی از بالاترین عملکرد این صنعت با سرعت ۱۰٫۷گیگابیت‌برثانیه توسعه داده است.

سامسونگ با بهره‌گیری از فناوری فرآیند ۱۲ نانومتری، به کوچک‌ترین ابعاد تراشه در میان حافظه‌های LPDDR موجود دست یافته و جایگاه خود را به عنوان رهبر فناوری در بازار حافظه‌های DRAM کم‌مصرف تثبیت کرده است. LPDDR5X جدید، راهکاری ایده‌آل برای برنامه‌های آتی روی دستگاه است و انتظار می‌رود که کاربردهای گسترده‌تری فراتر از این حوزه داشته باشد.

یونگ‌چئول بائه، معاون اجرایی برنامه‌ریزی محصولات حافظه بخش حافظه شرکت سامسونگ گفت: «با افزایش تقاضا برای حافظه‌های کم‌مصرف و پر‌بازده، انتظار می‌رود کاربردهای حافظه LPDDR DRAM فراتر از حوزه موبایل گسترش یابد و به سایر زمینه‌هایی وارد شود که به طور سنتی نیازمند عملکرد و قابلیت اطمینان بالاتری هستند. مواردی از قبیل: کامپیوترهای شخصی، کارت‌های‌ شتاب‌دهنده گرافیکی، سرورها و خودروها. سامسونگ از طریق همکاری نزدیک با مشتریان، به نوآوری و ارائه محصولات بهینه شده برای عصر آینده هوش مصنوعی روی دستگاه ادامه خواهد داد».

با افزایش روزافزون کاربردهای هوش مصنوعی در جهان، هوش مصنوعی روی دستگاه که امکان پردازش مستقیم را روی دستگاه‌ها فراهم می‌کند، از اهمیت فزاینده‌ای برخوردار شده است. همین امر، ضرورت استفاده از حافظه LPDDR با مصرف انرژی پایین و عملکرد بالا را بیش از پیش آشکار می‌سازد.

حافظه رم جدید سامسونگ با فناوری LPDDR5X و سرعت ۱۰٫۷ گیگابیت‌برثانیه، در کنار افزایش ۲۵ درصدی عملکرد و ۳۰ درصدی ظرفیت نسبت به نسل قبلی، ظرفیت بسته تکی حافظه DRAM موبایل را تا ۳۲ گیگابایت گسترش می‌دهد. این ویژگی، آن را به راهکاری ایده‌آل برای عصر هوش مصنوعی روی دستگاه به عنوان دوره‌ای که به حافظه‌های با عملکرد بالا، ظرفیت زیاد و مصرف انرژی پایین نیازمند است، تبدیل می‌کند.

به طور خاص، LPDDR5X از فناوری‌های تخصصی صرفه‌جویی در مصرف انرژی مانند تنظیم بهینه ولتاژ بهره می‌برد که میزان مصرف برق را متناسب با حجم کاری دستگاه تنظیم می‌کند. این تراشه همچنین از فواصل گسترده‌تر حالت کم‌مصرف استفاده کرده و دوره‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی را افزایش می‌دهد. این پیشرفت‌ها باعث افزایش ۲۵ درصدی بازدهی انرژی نسبت به نسل قبلی می‌شوند. این امر به دستگاه‌های موبایل امکان می‌دهد تا عمر باتری بیشتری داشته باشند و این اجازه را به سرورها می‌دهد تا با کاهش مصرف انرژی هنگام پردازش داده، هزینه کل مالکیت (TCO) را به حداقل برسانند.   

تولید انبوه تراشه جدید LPDDR5X سامسونگ با سرعت ۱۰٫۷ گیگابیت‌برثانیه، از نیمه دوم سال جاری، پس از تایید و هماهنگی با ارائه‌دهندگان دستگاه‌های موبایل و توسعه‌دهندگان پردازنده‌های اپلیکیشن‌های موبایل (AP) آغاز خواهد شد.